Damarlarınızı temizliyor: Yiyen yaşadı! Kolesterolü düşürüyor


Araştırmalar, günlük 28 ila 56 gram ceviz tüketiminin kötü kolesterol (LDL) seviyelerinde yaklaşık yüzde 4'lük bir düşüş sağlayabileceğini ortaya koydu. Omega-3 yağ asitleri, lif ve güçlü antioksidanlar açısından zengin olan cevizin, damar sağlığını desteklediği ve iyi kolesterol (HDL) düzeylerini yükseltmeye yardımcı olduğu belirtildi.

Güncelleme: 06-08-2026 16:09:00 Tarih: 03-08-2026 10:09

Damarlarınızı temizliyor: Yiyen yaşadı! Kolesterolü düşürüyor

Bilimsel çalışmalar, düzenli ceviz tüketiminin kolesterol dengesini olumlu yönde etkileyerek kalp ve damar sağlığını desteklediğini ortaya koyuyor. Uzmanlara göre ceviz, kötü kolesterol (LDL) seviyelerini düşürmeye yardımcı olurken, iyi kolesterol (HDL) düzeylerini artırarak kardiyovasküler hastalıklara karşı koruyucu etki sağlayabiliyor.

Sevilen program 25 yıl sonra geri dönüyor! Seyirciye müjde...

DAMARLARINIZI TEMİZLİYOR: YİYEN YAŞADI! KOLESTEROLÜ DÜŞÜRÜYOR

Kolesterol, hücrelerin yenilenmesi ve hormon üretimi gibi hayati görevlerde rol oynasa da kandaki dengesinin bozulması önemli sağlık sorunlarına yol açabiliyor. Özellikle yüksek LDL kolesterol, damar duvarlarında plak oluşumunu hızlandırarak kalp krizi ve felç riskini artırırken, HDL kolesterol ise fazla kolesterolün karaciğere taşınarak vücuttan uzaklaştırılmasına katkıda bulunuyor.

Diyetisyen Wendy Bazilian, HDL kolesterolün görevini "vücutta dolaşarak fazla kolesterolü toplayan çöp kamyonları" benzetmesiyle açıklıyor. Bazilian'a göre bu doğal temizleme mekanizmasının sağlıklı çalışması, kalp ve damar sisteminin korunmasında önemli bir rol üstleniyor.

Uzmanlar, cevizin bu olumlu etkisini zengin besin içeriğine bağlıyor. Yaklaşık 28 gramlık bir porsiyon ceviz, 4 gram bitkisel protein içerirken düşük doymuş yağ oranıyla LDL kolesterolün yükselmesini sınırlamaya yardımcı oluyor. Aynı miktardaki lif içeriği ise sindirim sisteminde kolesterole bağlanarak vücuttan atılımını destekliyor.

Cevizde bulunan bitkisel omega-3 yağ asidi alfa-linolenik asit (ALA), kötü kolesterolün düşürülmesine katkı sağlarken kalp fonksiyonlarının korunmasına da destek veriyor. Güçlü antioksidan bileşenleri sayesinde serbest radikallerin neden olduğu oksidatif stres ve iltihaplanmayı azaltmaya yardımcı olan ceviz, HDL kolesterol seviyelerinin korunmasına da katkıda bulunuyor.

Ayrıca bağırsak florasını destekleyen yapısıyla yararlı bakterilerin çoğalmasını teşvik ederek metabolizma ve kolesterol yönetimi üzerinde olumlu etkiler oluşturuyor.

Cevizin kolesterol üzerindeki etkilerine ilişkin ilk kapsamlı bilimsel araştırmalardan biri, 1993 yılında Loma Linda Üniversitesi tarafından gerçekleştirildi. Daha sonra yapılan çok sayıda çalışma da düzenli kuruyemiş tüketiminin kalp sağlığı üzerindeki faydalarını destekleyen bulgular ortaya koydu.

Araştırmalara göre, günlük 28 ila 56 gram arasında ceviz tüketimi kötü kolesterol (LDL) seviyelerinde ortalama yüzde 4'lük bir azalma sağlayabiliyor.




Bu haber 34218 defa okunmuştur.


Etiketler :


Henüz Yorum Eklenmemiştir.Bu Haber'e ilk yorum yapan siz olun.


FACEBOOK YORUM Yorum

İLGİNİZİ ÇEKEBİLECEK DİĞER GÜNDEM Haberleri

YAZARLAR

ÇOK OKUNAN HABERLER

HAVA DURUMU

İzmir
Parçalı bulutlu
Rüzgar 13 km/s
Cumartesi
Bulutlu
6° / 12°
Pazar
Bulutlu
7° / 16°
Pazartesi
Bulutlu
7° / 16°

PUAN DURUMU

Takım O G M B A Y P AV
1 Galatasaray 26 20 2 4 62 18 64 +44
2 Fenerbahçe 26 16 1 9 57 27 57 +30
3 Trabzonspor 26 17 3 6 52 29 57 +23
4 Beşiktaş 26 14 5 7 47 30 49 +17
5 Göztepe 26 11 5 10 30 20 43 +10
6 Başakşehir FK 26 12 8 6 44 30 42 +14
7 Samsunspor 26 8 7 11 29 31 35 -2
8 Kocaelispor 26 9 11 6 23 27 33 -4
9 Gaziantep FK 26 8 9 9 35 42 33 -7
10 Çaykur Rizespor 26 7 10 9 32 36 30 -4
11 Alanyaspor 26 5 8 13 28 32 28 -4
12 Konyaspor 26 6 11 9 30 39 27 -9
13 Gençlerbirliği 26 6 13 7 28 36 25 -8
14 Kasımpaşa 26 5 12 9 22 36 24 -14
15 Antalyaspor 26 6 14 6 25 43 24 -18
16 Eyüpspor 26 5 14 7 19 37 22 -18
17 Kayserispor 26 3 12 11 20 48 20 -28
18 Fatih Karagümrük 26 4 17 5 24 46 17 -22
Veri kaynağı: Resmî TFF puan cetveli · Güncelleme: 2026-03-16 15:05:00
Şans Oyunları

ANKET | TÜM ANKETLER

SİTEMİZİ NASIL BULDUNUZ

NAMAZ VAKİTLERİ

nöbetçi eczaneler